ביטוח מקיף

רבים מאיתנו, רוכשים את ביטוח החובה רק בגלל שזוהי חובה מבחינת החוק, אבל האם היינו רוכשים את הפוליסה הזאת באם לא היתה מתוקפת בחוק? מקרים רבים מראים שלא. קיימים נהגים רבים הנוסעים ממש לצידכם על הכביש שלא כל כך אכפת להם מהחוק, מה שהכי חשוב הוא בעצם להוציא כמה שפחות כספים על הרכב.

כאשר אנחנו כבר כן רוכשים את ביטוח החובה, שאלת הביטוח המקיף מציקה לנו, אם ביטוח חובה שאינו בתוקף, כולל סייגים מסוימים, מקרים של נזקים לרכב או רכבו של הצד השני אינו כולל סייגים, במקרה ולא קיים ביטוח מקיף בתוקף, ואז, מתפתחת סאגה בפני עצמה..

מהם הסייגים במקרים של ביטוח חובה שאינו בתוקף?

ביטוח החובה פג לפני ימים ספורים, והבטחתם לעצמכם, שהיום אתם מתקשרים אל חברות הביטוח עושים סקר שוק קצר ורוכשים פוליסה. אך מה לעשות, לנהג שנסע ממולכם היו בעיות בלמים ואיבוד שליטה על הרכב…? ביטוח החובה, נועד בראש ובראשונה להבטיח מקרים ותקריות של נזקים בריאותיים, ברמות השונות. במקרים בהם ביטוח החובה אינו בתוקף, יהיה עליכם לשלם את הוצאות הנזקים בכוחות עצמכם.

יחד עם זאת, במדינת ישראל קיים חריג המבטח את כל הנהגים וכלל משתמשי הדרך האחרים במקרים של תאונות ונזקי גוף, קרן "קרנית", מאפשרת גם לנהגים ללא ביטוח, בעיקר לאלה שהוכיחו את תום הלב באי ידיעת חוסר הביטוח ברכב, גם ובמיוחד במקרים בהם אינם בעלי הרכב הרשומים ברישיונות, יוכלו לקבל פיצוי או שיפוי מקרן זו בכל הקשור לנזקי גוף, אובדן כושר עבודה או פטירה.

אז למה לא לוותר על ביטוח החובה אם יש "קרנית"?

אין להסתמך על ביטוח זה ולוותר על ביטוח החובה, מאחר שכצעד ראשון יפתחו נגד בעל הרכב הליכים משפטיים הכוללים קנסות ומקרים של תהליכים ביורוקראטיים סבוכים בהרבה, ממקרים בהם היה ביטוח חובה בתוקף במעמד התאונה. יתרה מכך, באם אתם בעלי הרכב, יתארך התהליך של ההחזר הכספי או השיפוי, כתוצאה מאריכות הבדיקה והסרבול היחסי של התהליך במקרים בהם לא קיים ביטוח חובה בתוקף. ומי שיודע כמה ארוכה יכולה להיות ההתנהלות מול חברות הביטוח במקרה כאלה ושכמותם, עדיף לו שיימנע מסיכונים מיותרים.

כמה אחוזים מהנזק מכסה הביטוח המקיף?

אחוזי הנזק, אותו מכסה הביטוח המקיף תלוי באחוז ההשתתפות העצמית שהגדרתם. הביטוח המקיף משתנה מחברה לחברה וכולל חלק יחסי של השתתפות עצמית של בעל הרכב. במידה והאחוז שלכם בהשתתפות כוללת סדר גודל של 10,000 שקלים, תפצה אתכם החברה בסכום הנזק פחות הסכום הנ"ל.

מה עדיף להוזיל את הביטוח או להגדיל את הפיצוי?

בדבר גובה ההחזר, קיימות שתי אפשרויות במסגרת הביטוח המקיף: אפשרות הוזלת הפוליסה עצמה ואפשרות קבלת פיצוי גבוה יותר מחברת הביטוח במעמד התאונה. קבלת הנחה על הפוליסה תתאפשר על ידי השתתפות עצמית באחוז גבוה יותר מצידכם אך בחירת השתתפות עצמית באחוז נמוך יותר תייקר את הפוליסה אך תקל עליכם במקרה של נזק או תאונה.

מהו הדין באשר לנזקים ופגיעות הרכב של הצד השני?

הביטוח המקיף, הכולל את ביטוח החובה וביטוח צד ג כולל כיסוי הרכב של הצד השני המעורב בתאונה, במקרה זה הדין יהיה זהה לזה של כלי הרכב של הנהג עצמו, גם בעבור פגיעה ברכב הפוגע במידה זהה, כמובן, בהתאם לקביעת חברת הביטוח ואחוז ההשתתפות העצמית, במקרה תאונה או נזקי רכוש.

שימו לב! הביטוח המקיף אינו כולל פיצוי בדבר נזקים לציוד היקפי כמו מערכות שמע, מערכות קול, נגנים, מסכים, וכיוצא באלה.

פוסטים אחרונים